رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد کریمدادی: چشم انداز ۲۵ ساله در مدیریت آب مشهدمقدس ترسیم شده است
سرخط خبرها

وداع باشکوه مردم مشهد با شهدا در اجتماع فاطمیون + فیلم

  • کد خبر: ۱۴۲۰۰۸
  • ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
وداع باشکوه مردم مشهد با شهدا در اجتماع فاطمیون + فیلم
همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و اجتماع عظیم فاطمیون، مراسم وداع با پیکر مطهر شهدای گمنام دفاع مقدس در مشهد تشییع شد.

به گزارش شهرآرانیوز، پیکرهای پاک ۱۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس، صبح امروز، سه‌شنبه ششم دی ماه ۱۴۰۱ و مصادف با وفات حضرت فاطمه(س)، با حضور اقشار مختلف مردم مشهد از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی تشییع شد.

 

 

 

 

بیشتر بخوانید:آیت‌الله علم‌الهدی: حضرت زهرا (س) ضامن بقای اسلام شد

آنگونه که اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اعلام کرده است ۲ نفر از این شهدای گمنام ۱۷ ساله هستند که در عملیات‌های خیبر و بدر به شهادت رسیده اند، دیگری ۱۹ ساله و در سال ۶۵ در عملیات کربلای ۶ شهید شده و حتی نوجوانی ۱۶ ساله نیز در جمع ۱۲ شهید گمنام امروز قرار دارد که در شرق دجله به فیض شهادت نائل آمده است.

براساس این گزارش ۲ شهید گمنام ۲۰ ساله و ۲ شهید ۲۸ ساله اند و شهدایی ۲۲، ۲۳، ۲۵ و ۲۸ ساله نیز با انجام آزمایش‌های ژنتیکی شناسایی و تعیین سن شده اند.

شهدای امروز، جوانان ۲۰ ساله دهه ۶۰ هستند که در راه آزادی و اقتدار میهن اسلامی جان دادند تا کشورشان استوار و مقتدر پای ولایت مانده و در مسیر رسیدن به عدالت علوی گام برداشته و زمینه را برای ظهور حضرت قائم (عج) مهیا کند.

امروز مردم مشهد و به خصوص ۲۰ ساله‌های دهه هشتادی، پای درس ایثار و از جان گذشتگی ۲۰ ساله‌های دهه ۶۰ نشسته اند که برای اقتدار و استقلال کشور، تمام هستی خود را در طبق اخلاص نهادند و در اوج کمبود‌ها در برابر دشمن تا بن دندان مسلح، که توسط ده‌ها کشور دیگر حمایت می‌شد، ایستادند تا کشور را از آن گردنه سخت تاریخی بگذرانند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در تشریح اهمیت حضور مردم قدرشناس مشهد در آیین تشییع شهدای گمنام گفت: غبارآلودگی و زنگار هفته‌های گذشته، که به دلیل تحرکات دشمنان خارجی و ضد انقلاب در قالب جنگ ترکیبی در جامعه ما ایجاد شده بود، به واسطه حضور پیکر پاک شهدا در این استان زدوده شده و جو معنوی و فکری جامعه پاکیزه شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده افزود: پیکر ۱۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس پس از ورود به مشهد در تاریخ ۲۶ آذرماه، تاکنون در چند شهرستان محوری توزیع و در داخل استان تشییع شده است و بیش از هزار مراسم وداع و تشییع در سراسر جغرافیای استان برگزار شده است.

وی گفت: در آبین‌های مردمی یاد شده مدارس، مساجد، دانشگاه ها، مراکز نظامی و انتظامی و دستگاه‌های دولتی میزبان این شهدای والامقام بوده اند و طی این روز‌ها عطر وجود و حضور این شهدای عزیز در اقیانوس محبت مردم پیچیده و مردم با یاد و خاطرات معنوی شهدا عجین شده اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اضافه کرد: حضور شهدا همیشه در جامعه امنیت و بصیرت بخش بوده است و طی چند روز گذشته نیز حدود یک میلیون نفر از مردم شهر‌ها و روستا‌های استانِ هفت میلیونی خراسان رضوی به محوریت شهر‌های تربت جام، کاشمر، گناباد، تربت حیدریه، سبزوار، قوچان، نیشابور و مشهد توفیق تجدید میثاق با آرمان‌های این شهدا و وداع با این اسوه‌های ایثار را داشته اند.

اکنون و پس از چهار دهه از شهادت مظلومانه، امروز تربیت شدگان مکتب حضرت زهرا (س) و امام حسین (ع) مهمان شهر امام رضا (ع) بودند و درس اقتدار را برای مردم شهیدپرور مشهد بازخوانی کردند، مردمی که حدود ۱۰ هزار شهید در راه حفظ تمامیت ارضی و دستاورد‌های انقلاب اسلامی تقدیم کرده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->